Elektronikus ügyintézés a rendőrségen

Január elsejétől a rendőrség biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét – hívta fel a figyelmet az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata január elsején az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A rendőrség elektronikusan intézhető ügyeinek felsorolását és az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályokat a szolgáltatási szabályzat tartalmazza, amely a rendőrség hivatalos honlapján elérhető az “e-ügyintézéssel kapcsolatos szabályzatok” menüpontban.

Az elektronikus ügyintézést az e-Papír szolgáltatás segítségével és az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás segítségével biztosítják – írta a rendőrség, hozzátéve: az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadják a hivatali kapuján, ami biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és a befogadás egyértelmű igazolását.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy a rendőrség az elektronikus ügyintézést a szolgáltatási szabályzatában meghatározott hivatali időben biztosítja. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatás keretében megküldött beadványokat, kérelmeket, bejelentéseket hivatali munkaidőn kívül nem kísérik figyelemmel a rendőri szervek. Ezért ha valaki azonnali rendőri intézkedést igénylő eseményt jelentene be vagy segélykérése van, azt a nap 24 órájában hívható egységes segélyhívó rendszeren teheti meg, a 112-es telefonszámon – tették hozzá.

Közleményük szerint az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdésekben az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) nyújt segítséget, a 1818-as számon, míg esetleges panaszról az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél (euf.gov.hu) lehet bejelentést tenni – írta a rendőrség.

Forrás: MTI, police.hu

 

 

Megosztás:

Címke: ,