Anyanyelvi verseny: 100 csapat 400 versenyző

Tizedik alkalommal rendezték meg a Bolyai anyanyelvi csapatverseny megyei döntőjét Gyulán. A versenyre általános iskolások nevezhettek, akiknek anyanyelvi-logikai feladatok kellett megoldaniuk az országos döntőbe jutáshoz.

Békés megyében, három településen több száz diák vett részt az idei Bolyai anyanyelvi csapatverseny megyei döntőjén. A tanulóktól megtudtuk, hogy már szeptember óta, folyamatosan készülnek a megmérettetésre.

– Úgy készültünk, hogy megosztottuk a kötelező olvasmányokat a négy osztályból, a mássalhangzó szabályokat, nyelvtani, helyesírási feladatokat, és az irodalmi feladatokat is. Szétosztottuk azért, hogy mindenki egyenlően készüljön fel – mesélte Szegedi Réka 8. osztályos tanuló, aki már rutinos versenyzőnek számít.

Tóthné Bodó Mária kiemelte: a diákok felkészítése során fontos volt, hogy a gyerekek megértsék, ez egy csapatverseny, amely a közös munkáról szól. Hozzátette: ez a verseny nagyon összetett, ezért sokrétű ismeret szükséges hozzá.

– Nagyon szerteágazó ismeretanyagot igényel a verseny. Talán azt mondanám, hogy a kreativitást, a nyelvi szintek alapos ismeretét együttesen. Ezen a megmérettetésen van helyesírás, nyelvhelyesség, logikai játék és természetesen irodalom is – fogalmazott Tóthné Bodó Mária.

A szervező iskola intézményvezetője elárulta: a Bolyai anyanyelvi versenynek nagy hagyománya van már és rendkívül népszerű a gyerekek körében.

– Négy fős csapatok versenyeznek, a feladatok zöme teszt jellegű, egy kifejtős feladat van. Azt gondolom, épp úgy népszerű a diákok körében, mint a Bólyai matematikai csapatverseny, ami hasonló jellegű. Ebben az évben tizedik alkalommal rendezi meg iskolánk ezt a versenyt – árulta el Szabadosné Bécsi Katalin a Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola Tagintézményének vezetője.

A verseny eredményhirdetése november 24-én lesz Békéscsabán. A szervezők elmondták: az országos döntőbe korosztályonként csak az első helyezett csapat juthat.

 

 

 

Megosztás:

Címke: , , , , ,