Új képzések, új fenntartó: az Artistaképző tagintézménye lesz a Színitanház

2016. augusztus 11. 17:10 | Varga Diána

Az Artistaképző tagintézménye lesz a tanév kezdetétől a békéscsabai Színitanház! Így a hallgatók a Nagycirkusz mellett a Békéscsabai Jókai Színházban és a Szarvasi Vízi Színházban szerezhetik meg a szakmájukhoz szükséges gyakorlati tudást. Az eddigi képzések mellé pedig újakat is indítanak.

A Baross Imre Artistaképző Szakközépiskola növendékei már most a Fővárosi Nagycirkuszban töltik gyakorlati idejüket . Hamarosan a békéscsabai Színitanházban tanulók is élhetnek ezzel a lehetőséggel.

Fekete Péter, a nemzeti cirkuszművészeti stratégia kidolgozásáért felelős miniszteri biztos, a Fővárosi Nagycirkusz igazgatója szerdán a fővárosban jelentette be: a békéscsabai Színitanház immár az artistaképző intézet tagintézménye. Így mostantól minden olyan diák, aki Békéscsabán fény-technikusnak, video-technikusnak, hang-technikusnak, vagy táncosnak tanul, lehetősége lesz a Fővárosi Nagycirkuszban, a Szarvasi Vízi Szinházban és a Békéscsabai Jókai Színházban is tanulni, fellépni. Értékelése szerint ez egy hatalmas előrelépés, hiszen egy nagy, európai képzési rendszert szeretnének megvalósítani: ennek első ágazása lesz a békéscsabai oktatás átszervezése.

A Színitanház korábban a Harruckern János Közoktatási Intézményhez tartozott, innen kerül most át az Artistaképzőhöz. Nem csak új szakmákat tanítanak majd Békéscsabán - a régi képzések is az oktatási palettán maradnak.

Seregi Zoltán, a Jókai színház igazgatója úgy fogalmazott: színész, táncos, színház-technikus, valamint divat és stílustervező-képzéshez közönségkapcsolati asszisztens, illetve a színház-, majd cirkusz-technikusi oktatás társul. Mint mondta, itt kapcsolódik majd össze a színház és a cirkusz, hiszen  a háttérszakmák mindkét területen hasonlóak.

A képzés jelentősége abban is áll, hogy nem egyszerűen artistákat, technikusokat képeznek majd, hanem olyan szakembereket, akik más-más területhez is értenek. Ennek ugyanis a gyakorlatban van nagy szerepe.

Kristóf Krisztián zsonglőr saját példáján keresztül magyarázta azt, miért hangsúlyos ez: „Igenis fontos, hogy tudjak mozogni, tudjak táncolni, hogy érezzem a zenémet, hogy tudjak esetleg egy próbát vezényelni, és egy próbában hatásosan vezényelni, tudjam, hogy mit kérjek a karmestertől, ha nem jó a zeném, tudjam mit kérjek a fénytechnikustól, ha valami zavarja a látásomat. Ezek mind-mind olyan apróságok, amelyek erősen befolyásolják a saját produkciómat."

Az ősszel induló képzésekre jelentkezőket augusztus 30-án és 31-én még pótfelvételire is várják a Fővárosi Nagycirkuszban, illetve a Békéscsabai Színházban.

FEL