Lezuhant egy orosz katonai repülőgép

2016. december 25. 11:25 | Mikóczy Erika

Szakértő: nem hajtóműhiba okozhatta az orosz gép tragédiáját. A gép a hivatalos utaslista szerint 84 utassal és 8 fős legénységgel szállt fel vasárnap reggel, majd néhány perccel később lezuhant a Fekete-tengerbe. Az első információk szerint senki nem élte túl a szerencsétlenséget. A szak

A szakértő szerint a Tu-154-es repülőgépek biztonságosak, mivel három hajtóművel rendelkeznek, így véleménye szerint kizárható, hogy hajtóműhiba okozhatta a Fekete-tengerbe zuhant orosz repülőgép tragédiáját.

A Fekete-tengerbe zuhant az orosz védelmi hadsereg Szocsiból a szíriai Latakiába tartó gépe. A mentők eddig négy áldozat holttestét találták meg a szocsi partok közelében. A gépen katonák, a hadsereg Alekszandrov együttesének 64 tagja és kilenc újságíró, Jelizaveta Glinka, a Fair Help (Méltányos Segítség) nemzetközi segélyszervezet munkatársa, valamint 8 fős legénység utazott.

A gépen utazott az Alekszandrov együttes 64 zenésze is.

Pető György pilóta az M1 Ma Délelőtt című műsorában azt mondta:  a Tu-154-es gépek alapvetően biztonságosak, mivel három hajtóművel rendelkeznek. Bár nem mai technikáról van szó, ám a volt Szovjetunió területén még mindig sok ilyen repülőgép repül – fogalmazott.

Véleménye szerint pilótahiba is történhetett, de műszaki meghibásodás is a lehetséges okok között van, ám most még semmit nem lehet tudni. Azt azonban aláhúzta: amennyiben egyetlen hajtómű állna le a háromból, az még nem okozna problémát, így a szakember  úgy véli, nem hajtóműhiba lehetett az oka a tragédiának, hiszen igen kevés az esélye annak, hogy egyszerre három hajtómű is leáll.

Mint mondta, a Tu-154-es gépeket egyébként az Európai Unió területéről kitiltották, ezek nem repülhetnek uniós légtérben. Ennek nem műszaki okai vannak, hanem az, hogy nem felelnek meg a különböző zajvédelmi előírásoknak.

Hozzátette: amennyiben a repülőgépeket rendszeresen karban tartják, akkor nem lehet velük probléma, és nem állhat elő műszaki gond sem.

Azt is mondta, hogy ha a zuhanás után a repülőgép a törzse egyben marad, az azt jelenti, nagy valószínűséggel megpróbálták a gépet letenni. Ám ha így történt, kérdés, hogyan halhatott meg mindenki, aki a repülőn utazott.

Pető György szerint a következő napokban rengeteg kérdést kell tisztázni, ám általában a  baleset után 12-24 óra elteltével érkezhetnek csak  kézzelfogható adatok.

Forrás: hirado.hu

FEL