Gyorsabban járnak a vonatok

2016. május 27. 10:30 | Laczkó Viktória

Rövidülhet a menetidő a Békéscsaba-Szeged vasútvonalon, Gyuláig pedig akár intercity járatok is közlekedhetnek Budapestről 2019-től. Összesen 43,2 milliárd forintból tervez korszerűsítést a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. A Szeged-Gyula vonalat villamosítják, és kiváltják a szűk keresztmetszeteket.

Modernebb vonatok is közlekedhetnek majd a Gyula-Békéscsaba vonalon, ha elkezdődik az a 43,2 milliárd forintos fejlesztés, amit 2018-tól két ütemben valósítanak meg. A szakaszon jellemzően villamosítási munkákat végeznek, a megállóhelyeknél akadálymentes, esőbeállóval felszerelt magasperonok épülnek. Ezen kívül új biztosítóberendezést is kap a vonal, így kiszámíthatóbbá és biztonságosabbá válhat a közlekedés.

Gyula polgármestere szerint a megyeszékhely és Gyula közötti szakaszt évente 85 ezren használják, a felújítással akár az utas-szám is növekedhet.

- Mind a gyulaiak, mind az ide érkező tutristáknak segítség lesz ez a beruházás - fogalmazott dr. Görgényi Ernő.

 

Felújítják a megállókat

Nem ennek a projektnek a részeként, de várhatóan állomásépület-felújítás is várható a térségben, például Orosházán várhatóak kisebb-nagyobb karbantartási munkálatok. Lőcsei Virág, a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. sajtófőnöke elmondta, az elkövetkezendő két hétben több helyen festik az utastereket. A munkavállalókról sem feledkeznek meg, ezért a szolgálati helyek korszerűsítését is tervbe vették. A NIF beruházásokhoz igazodva a gyulai állomás épületét és környezetét is felújítják 2019-ben. 

 

Rövidebb menetidő a Szeged – Békéscsaba vonalon

Május 18-án fogadták el azt a határozatot, mely szerint a Szeged-Gyula között szűk keresztmetszet-kiváltási és villamosítási munkálatokat a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. végzi el. A fejlesztés a Gyula-Békéscsaba közötti szakasz kivitelezése előtt, már 2017-ben kezdetét veszi a Szeged-Hódmezővásárhely vonalon. Itt az országban egyedülálló szakaszt kívánnak létesíteni. 

-  Magyarországon eddig még nem használt technológia, a Tram-train. A felújított szegedi villamoshálózatot gyakorlatilag összekötjük a hódmezővásárhelyi nagyállomással és Hódmezővásárhely területén belül is 3 kilométeren villamossínt telepítenénk - mondta el Loppert Dániel. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs osztályvezetője hozzátette: a vonalon eszközbeszerzésen túl új megállók telepítésével is számolnak.

További programok »

FEL