A behir.hu oldal szavazói azt szeretnék, ha Erzsébet hídra keresztelnék át az Orosházi úti felüljárót. Ez a második szavazás a hídról: az elsőnél évekkel ezelőtt arra lehetett voksolni, hogyan nézzen ki.
Háromszázhatvan méter hosszú, acél szerkezete 1230 tonnát nyom, az építéséhez többek között 575 méter függesztő kábelt, 9300 köbméter betont és 1300 köbméter aszfaltot használtak fel. Tizenhat támasza van, 15 vasúti vágányt hidal át, a pilon csúcsa 40 méter magas, a középső, ferdekábeles szerkezetrész két nyílású és 120 méter hosszúságú. A Behir.hu oldalon arra kértük olvasóinkat, szavazzanak, Erzsébet, Munkácsy vagy Szent László hídnak keresztelnék-e az új hidat, ami Jaminát a belvárossal köti össze. Azt is felajánlottuk, hogy ha legalább húszan ugyanarra a névre voksolnak, új alternatívaként felvesszük a listára. Végül több mint 22 ezren szavaztak és közel ötven százalékos százalékos aránnyal az Erzsébet híd nyert.
Dr. Ferenczi Attila városfejlesztési tanácsnok, a szavazás kezdeményezője elmondta, örül, hogy megmozgatta a város lakosságát a voksolás. Mint mondta, az Erzsébet szép is, illik is hozzá, hiszen Jamina másik neve Erzsébethely.
A legtöbben nem is tudják, hogy az Orosházi úti felüljáróként vagy jaminai hídként emlegetett felüljárónak valójában nincs is neve, sőt, a réginek sem volt.
- Csabát egykoron téglavető gödrök választották el a jaminai szőlőskertektől. Megközelítésüket az orosházi országút tette lehetővé. A megjelenő vasút 1858-ban az átjáró közúti közlekedést még nem akadályozta. Majd eljött az idő, amikor a megnövekedett vasútforgalmat a pályaszinten sorompóval kellett, de emiatt feltorlódott a forglom és egyre sürgősebb volt hidat építeni – jegyezte le Gécs Béla helytörténetkutató. - Dr. Zielinszky Szilárd mérnök tervei alapján 1907-ben elkészült a 110 méteres, vasúti pályák felett átvezető híd. A biztonságot szolgáló teherpróbán azonban megbukott, ezért egészen addig, míg nem javították ki a hibákat, vagy 1909-ig nem nyitották meg. Közel százöt évig szolgált az egyre nagyobb forgalmat viselő híd. A százados idő alatt egyszer a megerősítés, majd a kétsávossá bővítés miatt zárták le.
Amikor kiderült, hogy a régi felüljáró helyett újat építenek, szavazásra bocsátották a terveket és a legtöbben a mostani kinézetre voksoltak – mondta Lukácsi László városi főépítész. Hozzátette: az Erzsébet felüljáró nevet a földrajzi névi munkacsoport fogja tárgyalni, majd a városfejlesztési bizottság és a közgyűlés elé kerül. A végső szót a térképészeti miniszter mellett működő földrajzi név bizottság mondja ki. Erre 90 nap áll rendelkezésükre.